claestorneling.blogg.se

Handla om mitt fiske

Sammanfattning pimpel 2015

Publicerad 2015-05-01 19:10:00 i Allmänt,

Börjar med lite information från påskhelgen i Dalarna. Jag, Jimmy och Anders får upp på påskdagen morgon till venjansjön för att pimpla. Resan gick bra. Förutom när en viss Benny Svensson vaknat i Skövde
Då börjar telefonen att väsnas och han ångrar att inte fick följa med.
Till venjan  kom vi fram till med god tid.
Möttes av en underbart solsken.
 
Parkeringen var ute på isen som låg på botten. Sjön är sänkt men tydligen inte så mycket det brukar vara. I dagens tävling ska jag ta det lugnt på. Gick neråt i sjön mot en stuga. Stannade vid några stenhögar i sjön. I det tredje hålet så spräcker jag nollan. Fisket var inte någon höjdare under tävlingen. Först under sista timmen hittar jag bättre fiske.
Ingen i bilen lyckas tillräckligt bra. Så vi far vidare till boende i orsa. För på annandagen så far vi till storhamra för att pimpla. Även denna sjön är sänkt.
 
 
 
Fisket idag blev bättre än igår men till en bra placering räckte det tyvärr inte till. Inte helled er någon annan i bilen lyckades bra. Men en erfarenhet i ryggen till nästa år. Då kommer jag tillbaka till storhamra. Som var mycket trevligt att pimpla i.
        
Här kommer det en sen sammanfattning av pimpeltävlingar 2015.
Kan man likställa med bilden under.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela