claestorneling.blogg.se

Handla om mitt fiske

södra hyn

Publicerad 2015-01-05 11:02:00 i Allmänt,

 
 
 Idag
bar det iväg till säsongens andra pimpeltävling.
Vi blev 3 i bilen jag, Jimmy och Pelle.
Dagens sjö var södra hyn som ligger mellan Karlstad och Forshaga.
En sjö jag fiskat 2 gånger tidigare för många år sedan.
Det blev ett stort start fält på 90st.
Mina planer var att gå långt söder ut ida
Så jag Jimmy gick iväg till änden på sjön.
Vid ön och söder om den satt 75% av start fältet.
 

Fick borra ett tio tal hål innan första fisken.
Verkade som dom flesta på sjön hade dåligt fiske då de rörde på sig.
Byte sida på sjön från höger till vänster.
Där satt storfräsan från Tibro Benny han fick tydligen lite fisk.
Gjorde ett håll en 100 meter från honom.
Var kvar i detta området resten av tävlingen.
Fick lite fisk mest 10 till 20 grams fiskar.
Benny brände en större abborre.
Fisket för min del en katastrof.
Men som sagt man fick ju komma ut och pimpla.
En underbar dag för utom att blåste.
Seger vikten i senior klassen var strax under 7kg.
Bäste skaraborgare blev Anders Rotzen som blev 4 efter kom Tomas Leijon som kom 6.
 

Idag samtal från Anders att boende för sm i falun är bokat.
Nu kan hoppas på kylan kommer söder ut snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela