claestorneling.blogg.se

Handla om mitt fiske

Cancer tävling

Publicerad 2015-03-02 13:57:00 i Allmänt,

 
Resan började från tidaholm klockan fyra.
Hämtar Ceder först för sedan fara till Skövde.
Där möter Jimmy upp.
Resan flyter på upp till Runn utan problem.
Det blir mycket snack i bilen var vi ska gå på tävlingen. Vi anländer i god tid redan klockan åtta.
Tar kik på knallarna som är där och säljer.
Kollar på djupkarta som finns efter lite studerande.
Så bestämmer jag mig var jag ska gå på tävlingen.
Kommer att få gå på tävlingenstiden för att nå dit.
Efter Jonas genom gång av tävlingen så är klockan 0920 så vi får lite extra utgångstiden.
Jimmy har åckså tänkte att gå åt samma håll.
Han håller ett högre tempo än mig.
Så jag och Ceder får göra sällskap.
När vi gått ca 15 minuter så gör en rejäl vurpa på isen. Ceder undrar naturligtvis vad sysslar med. Tur att ingen hade kamera framme. En av mina broddar har gått sönder under hälen. Det gjorde att jag fick ändras min plan. Gick nu så långt jag han på utgångstiden. Jag han fram till några öar. Där tog det ca 20 minuter innan jag hittade fisk. Blev kvar i området hela tiden. Fisket blev bättre under dagen. Blåste en del. Så det blir motvind när vi går in. Ceder hamnade i samma område. Jimmy försvann ur sikte. I slutet av tävlingen så började det snöa. Blötsnö slog i ansiktet när vi gick in. Klarade ingångstiden med marginal. Var mer orolig för Jimmy. Han klarade ingångstiden med. Jimmy såg lite vilsen ut när kom till bilen. Var tvungen att visa var vi var. Till den inbördes tävlingen i bilen. Lyckades Jimmy bäst på ca 7 kg sedan Ceder på 5.3 jag själv på 4.3. Vann gjorde Jonas på 14,7 kg som även var dagens högsta vikt. Grattis Jonas till segern.
 
Vill nu tacka Kenta och Jonas för en underbar tävling. Tackar även Matilda för sina armband. Glöm inte att beställa armband av Matilda Leijon.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela